فایل تصویری "کبک مست" از "فاطمه رضایی (بانوی موسیقی هرمزگان)"

فاطمه رضایی

عکاس : سیاورشن

فایل تصویری قدیمی  "کبک مست" ، یکی از اجراهای خانم فاطمه رضایی (بانوی موسیقی هرمزگان) که قبل از انقلاب جمهوری اسلامی و در مرکز صدا و سیما خلیج فارس ضبط شد ....

خانم فاطمه رضایی ، بانوی موسیقی هرمزگان که هر چه زمان بگذرد ، اما خاکی بر این صدای رسا نمی نشیند .

شاید شما ترانه " پشت باغ مولوی " را شنیده باشید که چندین بار توسط خوانندگان بومی بازخوانی شده است . " خب این ترانه یکی از قطره های هنریست که از دستان هنرمندی چون این بانو بر لبان خشکیده ی موسیقی گذشته ی بندرعباس ریخته شد و اما هنوز هم اثراتش پایدار است " و از ترانه های دیگر بانو می توان به "پشیمون" نیز اشاره کرد :


وقتی که تو پیشُم اَتـِی ، ناز اَکـُنی  ...  غمزَه و عشوَه به تمنا اَکـُنی

هر چی نصیحت تـَکـُنـُم گوش ناکـُنی  ...  کِـصَّـه عشق هر دو مو فاش اَکـُنی


بارها و بارها شاید شنیده باشید که کسانی که سخن از گذشته بر زبان می آورند ، یادی از این بانو هم می کنند و می گویند : " یادش بخیر ، فاطمه رضایی ، حسن کریمی ، جعفر اوج ، صالح آتون ، حسین وفادار و ... که در صدا و سیما اجرا می کردند . "    

و در پی این گفتگوها هم شما کنجکاو می شدید که گذشته چه طور بود که این طور یادش می کنند .

خب من هم کنجکاو بودم و هستم ؛ اما کمی از این کنجکاوی و التهابش برایم کاهش یافت ؛ چون چندی پیش یکی از دوستان فایل تصویری قدیمی از این بانو را در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشت و من هم اشتراک گذاری این مطلب را برای شما وظیفه ای می دانم .


در این فایل تصویری ، شما می توانید اجرای قوی ترانه کبک مست ، توسط خانم فاطمه رضایی را مشاهده کنید . این فایل تصویری قبل از انقلاب جمهوری اسلامی و در مرکز صدا و سیمای خلیج فارس ضبط شده است و کیفیت کمش را باید به پای گذر زمان دانست .

امیدوارم ببینید که موسیقی هرمزگان چه طور و به دست چه کسانی جان گرفت . از دوستک و زیبا و نصره و ... تا فاطمه رضایی و حسن کریمی و صالح آتون و ...

و در آخر باید از کسانی که در حفظ این فایل تصویری ، به هر نحوی نقش داشته اند ، تشکر کنم .


دریافت فایل تصویری : 

زمان : 4:50 دقیقه

حجم فایل : 16 مگابایت

فرمت فایل : MP4

نظرات 1 + ارسال نظر
دخت درگهان دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 18:43 http://www.dokhtedargahan.blogfa.com

سلام تونستم دانلود کنم،هم اهنگای فاطمه رضایی هم اون ویدیو که درمورد بندر بودیعنی واقعا دستت درد نکنه خیلی خیلی قشنگ بود،من لینکت کردم

سلام ...
خیلی خوشحالم که از مطالب استفاده کردید . شما هم جزء دوستان این وبلاگ قرار گرفتید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد