دانلود آهنگون زنده یاد حسن کریمی + آشنایی با او


دانلود آهنگون زنده یاد حسن کریمی + آشنایی با او


گروه پسران دریا به رهبری حسن کریمی

'حسن کریمی در 5 آبان 2500 در بندرعباس متولد شد تحصیلات ابتدائی خود را به پایان رسانیده . به کار تآتر علاقه وافری داشت بگونه ای در دوران تحصیل همواره در نمایش هائیکه از طرف مدرسه برگزار می شد شرکت می نمود ............


گروه پسران دریا به رهبری حسن کریمی 'حسن کریمی در 5 آبان 2500 در بندرعباس متولد شد تحصیلات ابتدائی خود را به پایان رسانیده . به کار تآتر علاقه وافری داشت بگونه ای در دوران تحصیل همواره در نمایش هائیکه از طرف مدرسه برگزار می شد شرکت می نمود.

چون در گذشته تآتر به صورت یک هنر نظام دار در این شهر جلوه ای نداشت از اینرو از سال 2523 فعالیت خویش را متوجه موسیقی نمود .وعود که خود یک ساز رایج محلی است به عنوان یک ساز ایده ال انتخاب و در یادگیری آن تلاش فراوان نمود تا این که در نواختن آن مهارت پیدا کرد و همزما ن با گشایش رایو وتلویزیون در این شهر اولین نوازنده وخواننده ای بود که در تلویزیون آهنگهای محلی اجرا کرد از سال 1348 گروهی که افراد آن 6 نفر میباشد بنام گروه پسران دریا تشکیل داد و رهبری گروه را خود بر عهده گرفت و بر فعالیت خود افزود .کریمی تا کنون 30 ترانه خوانده است که همه به صورت صفحه ونوارکاست روانه بازار شده اند ترانه های سیمین – نصیحت – خلیج فارس و عشق نا فرجام پر فروش ترین صفحات و نوار کریمی بوده است.


منبع از کتاب حیات فرهنگی استان هرمزگان



مروری کوتاه بر زندگی نامه حسن کریمی بندری 
 

چندی پیش استان هرمزگان بار دیگر یکی از هنرمندان با سابقه و سرشناس خود را که در عرصه موسیقی محلی فعالیت داشت غریبانه و مظلومانه و متاسفانه بی خبر از دست داد که درگذشتش مردم هنر دوست و جامعه هنری را متاثر نمود و این تنها حسن کریمی نبود که این چنین غریبانه جان سپرد. این هنرمند که روزی یکی از چهره های معرف ومحبوب موسیقی محلی بود چنان  در انزوا و فراموشی در گذشت که کمتر کسی از مرگش آگاه شد که این فراموشی و بی خبری مختض حسن کریمی نبود – متاسفانه تعدادی از هنرمندان سرشناس دیگر نیز بدینگونه بی عادلانه در دریای بی مهری و قدرنشناسی غرق شدند که نجات غریقان مسئول نیز نتوانستند جهت نجاتشان از قعر آبها بی توافتی اقدام کنند .که اگر قبل از مرگ دستی گرم و نوازشگر بادستمالی از مهر و عاطفه گرد فراموشی و بی خبری را از چهره غم گرفته و درد آلودشان بزداید با دلی آرامتر وروحی شادتر جان بجان آفرین تسلیم می کنند که مرگ حق است و گریزی از آن نیست و دلگرمی خواهد بود برای دیگر هنرمندان و پیشکسوتان موجود در عرصه هنر وفرهنگ .حسن کریمی متولد بندرعباس از ئمره هنرمندان فعال در زمینه موسیقی محلی ده چهل به بعد و جزء اولین کسانی بود که موسیقی محلی را بطور گسترده و با سبکی جدید شروع نمود . او ابتدا ازآهنگهای قدیمی از ساخته مرحوم ( نصرک) الهام گرفت و سپس خود با ساخت آهنگهای جدید که خود شاعری و نوازندگی و خواننده گیش را بعهده داشت فعالیت خود را گسترش داد. بحدی که این هنرمند توانست برای اولین بار در استان آهنگهای خود را به صورت صفحه گرامافون  وارد  بازار کند که مورد توجه فراوان قرار گرفت وی از بدو تآسیس رادیووتلویزیون همکاری خود را با این دو رسانه شروع نمود چیزی حدود سی سال مشغول فعالیت بود که مدتی بعد با همکاری شادروان ارسلان عطائی مشترکآ کارهای زیادی را انجام نمودند که هواداران بسیاری داشت بنده نیز چند آهنگ و ترانه برای او ساختم که با استقبال روبرو شد واز این آثار می توان (تو راه مدرسه – بدو رو پشت بوم تا اتبگینم )

را نام برد . بعضی ار آهنگهای او را می توان جزء آثار ماندگاری آورد از قبیل ( حمیده – بده جونم بده دلبرم – سبزه نارنجی و.......) این هنرمند محلی خوان در زمینه نوحه خوانی وتعزیه خوانی نیز مهارت داشت بطوری که یک پای ثابت بعضی حسینیه ها ومساجد بود او از صدائی گرم وجذابی برخوردار بود بطوری که تا سالهای متمادی و با وجود کثرت سن هنوز صاحب آن صدای گرم و جذاب بوده .

متاسفانه این هنرمند پیشکسوت در اثر بیماری کبدی پس از ماهها تحمل درد و رنج فراوان ناشی از بیماری که حدود دو ماه در حال اغماء بسر برد در یکی ازروزهای گرم مرداد ماه سال 83 در سن 60 سالگی در انزوا و غربت  دار فانی را وداع گفت .

                                                                         نویسنده  سهراب حسنی پور




سلام به کسی که این مطلب ایخوند. امروزم بِی شما 8 تا آهنگ قدیمی و جون از زنده یاد حسن کریمی امنوشتن. امیدوارم که یادی از حسن کریمی بکنی و همیشه یه گوشه از خودتو متعلق به او بدونی . لذت ببرید:


1. حسن کریمـــی - عقدت ببندم

 حالا که بودی پابندم ... بدو تا عقدت ببندم

 حالا که بودی پابندم ... بدو تا عقدت ببندم


2. حسن کریمـــی - چشمون خماری

     بدو چشمون خماری ... تو که ماشین سواری

نظری کن به این سو ... چون آهوی فراری


3. حسن کریمـــی - ای فاطمه گلم

ای فاطمه گلم بدو ای جان ... سبزه خوشگلم بدو ای جان

ای فاطمه گلم بدو ای جان ... سبزه خوشگلم بدو ای جان


4. حسن کریمـــی - هله دانه یه دانه

هله دانه یه دانه ... هله دانه یه دانه


5. حسن کریمـــی - کلاس درس

بسوزی تو زمونه خوارم اِدکِه ... اسیر عشق نافرجامُم اِدکِه

   بدبخت بودم مِه تو زندگانی ... میون مردم تو رسوایُم اِدکِه


6. حسن کریمـــی - نـــوروزن

نوروزن و صحرا که بوی سنبل و ریحون ... نوروزن و صحرا که بوی سنبل و ریحون

پیـ دلبر جون جونی خوم بشم مهمون ... پیـ دلبر جون جونی خوم بشم مهمون


7. حسن کریمـــی - نارت زیــــادم

وقتی که تُمدی ... نگاهت اُمکِه ... عاشقت بودُم

تیر نگاهت ... ایخَه تو قلبم ... لرزی وجودُم

نارِت زِ یادُم ... اون لحظَهُونی ... که با تو بودُم

آتشِ عشقِه ... تو دامن ایزَه ... به تار و پودُم


8. حسن کریمـــی - زینــــــو



منبع : katekingmusic.com


نظرات 3 + ارسال نظر
hamed چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 12:12

سلام وبلاگ باحالی داری مثل خودت یه سری به ما هم بزن عکس های خوبی دارم
به امتحان کردنش می ارزه بیا ضرر نمی کنی
www.onlylove.javanblog.com
www.free-ahang.blogsky.com

نظر یادت نره

اگر مایل باشی تبادل لینک هم انجام بدیم از رویایی با شما خوشحالم.

نویسنده وبلاگ سه‌شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 16:19 http://shaqoo-music.blogsky.com

از شما خیلی ممنونم .... اما این وبلاگ برای بندریون و یه وبلاگ تفریحی برای این چیزون نَن ... بازم از حضورت ممنون
نویسنده وبلاگ

ali zarei چهارشنبه 17 خرداد 1396 ساعت 00:32

روح مرحوم کریمی شاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد